7 Mart 2012 Çarşamba

Güllüoğlu klasiği: Sütlü Nuriye


1980 askeri darbenin olduğu dönemlerde, askerlerin belediye aracılığı ile baklavaya tek fiyat uygulaması ile pastaneler maliyetinin altında baklava satmak zorunda kalmış ve bununla beraber zarar eden baklavacılar üretimi bir süreliğine durdurmuş. O sıra Nuriye isimli bir hatun sütlü bir tatlı çıkarmış rivayete göre, pahalı olan ceviz ve fıstık yerine, nispeten diğerlerine göre ucuz olan fındık kullanmış, şekeri az kullanmış ve de su yerine de tatlı ağır çeksin diye süt kullanmış, ve ortaya diğer baklavalara nazaran daha düşük maliyetli bir tatlı çıkmış, iyi ki de çıkmış.

Bundan bir yıl öncesine kadar bu tatlının adını bile duymamıştım ben, ta ki bir arkadaşım beni Karaköy’deki Güllüoğlu’na götürünceye kadar… Baklava denince ilk akla gelen yerlerden birincisi sanırım zaten Güllüoğlu… Zaten içeri giriyorsunuz, hangi baklavadan alacağınızı şaşırıyorsunuz, çeşit çeşit... Ben bir porsiyon sütlü nuriye & fıstıklı tel kadayıf aldım… Baklavayı çok fazla sevmeyen ben, sütlü nuriyeyi bayıla bayıla yedim, hem şerbetli hem sütlü hem şekeri baymıyor, hem ağızda enfes bir tat bırakıyor, mutlaka yenmeli… Zaten en çabuk bu tatlının bitmesinden belli ne kadar güzel olduğu... herkese tavsiye edilir, yiyin, yedirin...

İstanbul'daki nerede ne yemeli listesinden kaldı geriye 98 yer :)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder